BLOG    Facebook     Instagram     LinkedIn     Youtube    

Internet marketing szótár

Írta: Gazdagmami.hu - Vida Ágnes

Internet marketing szótár

Néhányan jeleztétek, hogy beszéljek már magyarul, mert a szöveg felét szótárazni kell 🙂 Ezért most a kezdők számára összefoglaltam a legfontosabb látogatottságnöveléssel kapcsolatos fogalmakat.

Ha gyakorlott internetfelhasználó vagy és jártas a marketingben is, akkor ez a cikk nem neked szól. Megpróbáltam úgy összefoglalni és megfogalmazni a leggyakrabban előforduló fogalmakat (elsősorban azokat, amiket ti is megkérdeztetek) a látogatottságnövelés téma kapcsán, hogy még a 4 éves fiam is megértse 🙂 Ha tehát tudományos megfogalmazásra vágysz, ez nem a te cikked, ha viszont szeretnéd megérteni, miről is beszélünk, akkor most figyelj ide, mert ennek az írásnak minden szavát érteni fogod!

Adwords A Google Adwords szolgáltatása kattintás alapú reklámlehetőség, amelynek lényege, hogy a reklám megjelenésért nem kell fizetni, csak azért, ha valaki rá is kattint a hirdetésre. Ezt hívják PPC (pay-per-click), azaz kattintásalapú hirdetésnek.

Gerillamarketing Ide tartozik minden nem hagyományos reklámozási mód, eszköz, ami nem a megszokott reklámfelületeken (pl. tv, rádió, óriásplakát) jelenik meg.

Keresőoptimalizálás Lásd SEO

Konverzió Annak a mértéke, hogy milyen mértékben sikerül elérned egy adott előre kitűzött üzleti célt. Például ha az üzletedbe naponta 100 vásárló tér be és abból 1 vásárol, akkor 1% a konverzió.

Közösségi marketing A közösségi oldalak (pl. iwiw, Facebook, LinkedIn) jó lehetőségeket teremtenek a kapcsolattartásra, mások elérésére, de előre le kell szögeznem, hogy közvetlen értékesítésre nem alkalmasak! Ezzel szemben hasznos információkat, linkeket megoszthatsz ezeken az oldalakon. Ha résztveszel a közösségben és nem csak magad reklámozod, akkor kapcsolatépítésre szuper megoldás ez (olyan, mintha elmennél egy partira és beszélgetnél, esetleg névjegyet váltanál néhány emberrel, de direktben ott sem kezded el reklámozni az üzletedet)

Linképítés A linképítés lényege, hogy az oldaladra mutató linkeket szerzel (pl. regisztrálsz linkkatalógusokban, mint amilyen pl. a lap.hu)

PageRank A Google rangsorolási tényezőinek egyik eleme, amelyet több tényező alapján számolnak ki, ezek közöl az egyik legjelentősebb az oldalra mutató linkek száma. Ez a szám 1-10-ig tartó skálán jelzi az oldal fontosságát a Google számára. Minél nagyobb az érték, annál fontosabb, relevánsabb az adott oldal. Az értéke kerekített, a valódi érték titkos. Vannak azonban olyan eszközök, amelyekkel megtudhatod a kerekített értéket (pl. a Google Toolbarvagy Firefox alá a Search Status). A PR értékeket általában negyedévente teszik közzé. Bővebben:http://hu.wikipedia.org/wiki/PageRank

RSS (Really Simple Syndication) Az RSS lényege, hogy egy adott weboldal (blog, fórum stb.) tartalmát egy szabványosított fájlba teszi (egy XML fájlba lásd lejjebb), ami által a tartalmak alkalmassá válnak arra, hogy a tartalmukat megosszuk másokkal (pl. beilleszd egy weboldalba, vagy nyomon tudd követni a frissítéseket az RSS olvasódban).

Mire jó ez neked? Arra, hogy a kedvenc blogjaidat oldalaidat ezentúl ne kelljen egyesével megnyitni, ha kíváncsi vagy rá, mi frissült, hanem egyetlen helyre (az RSS olvasóba, mint amilyen pl. a Netvibes, vagy a Google Reader) tudod betenni őket és egy helyen olvashatsz minden téged érdeklő tartalmat.

SEO Más néven keresőoptimalizálás. A keresők felől érkező látogatószám növelése a keresők rangsorolási tényezőinek figyelembevételével. Ezek a rangsorolási tényezők lehetnek a PageRank (ld. feljebb), a kulcsszó-sűrűség, a rámutató linkek száma és még sok minden más.

SEM (Search Engine Marketing) keresőmarketing, ebbe beletartozik minden, ami egy adott honlap láthatóságát növeli a keresőben, így a SEO, valamint a fizetett reklámok, linkek, hirdetések, szövegírás is. Bővebben:http://hu.wikipedia.org/wiki/SEM

Trackback Annak a módja, hogy egy másik emberrel tudasd, hogy hivatkoztál a blogjára. Ha a másik blogon található trackback linket beilleszted a bejegyzésedbe, akkor a bejegyzésed linkje a hivatkozott oldalon megjelenik.

Twitter A Twitter egy mikroblog rendszer, amiben 160 karakternyi üzeneteket lehet küldeni. Bejelölheted az ismerőseidet, követheted az üzeneteiket. A rövid információk megosztásának eszköze, előnye, hogy azonnali visszajelzésre ad módot, tehát kapásból válaszolhatsz az üzenetekre, a hozzád intézett kérdésekreEngem itt találhatsz meg a Twitteren:twitter.com/vidaagi

Videómarketing Lényege, hogy videókat készítesz, amelyeket videómegosztókon keresztül (pl. Youtube, Videa) teszel elérhetővé. A videók lehetnek hasznosak (oktatóvideók, előadások felvételei, “hogyan csináld” videók), viccesek, érdekesek, a lényeg, hogy értéket adjanak a nézők számára és ezáltal felhívják az oldaladra a nézők figyelmét.

Vírusmarketing Olyan anyagok (videó, prezentáció, kép, e-mail, tanulmány stb.) tartoznak ide, amelyek hasznosságuknál, érdekességüknél, szórakoztató mivoltuknál fogva “maguktól” terjednek el az interneten (a felhasználók továbbküldik, megosztják őket)

Web2.0 Olyan webes szolgáltatások gyűjtőneve, amik a közösségre épülnek, azaz nem egy tartalomszolgáltató van, aki cikkeket, képeket, videókat nyújt a felhasználóknak, hanem az oldalra látogatók közösen alakítják a tartalmakat. Ilyen szolgáltatások pl. a videómegosztó oldalak (pl. Youtube), képmegosztók (pl. Flickr, Picasa), linkmegosztók (pl. linkter.hudel.icio.us), RSS alapíş egyéni kezdőlapok (pl. Netvibes). A web2.0 a marketinget is megváltoztatta, a tömeges méretekben nyíşjtott szolgáltatások helyett előtérbe kerülnek az egyéni igényeket kiszolgáló megoldások. Bővebben:http://hu.wikipedia.org/wiki/Web2

Widget eszközt jelent, pl. blogokban az oldalelemeket nevezik widgetnek. A netvibes-en pedig a különböző típusú kis dobozokat, amiket feltehetsz a különböző netvibes lapjaidra. Pl. link, weboldal, jegyzettömb, teendők, naptár…


Kövess bennünket a Facebook-on is!

Kapcsolat  |  Adatkezelési tájékoztató  |  Adatvédelmi szabályzat  |  ÁSZF