Vevőtípusok érzelmi alapon
A Limbic modell alapján, Häusel 7 típusba csoportosította a vevőket.
HARMINIZÓK (31%)
Önzetlen emberek, akiknek a biztonság, bizalom, elégedettség, és a szeret a legfontosabb.
A fő vásárlás ösztönző a család és a családi élet nyugalmi fenntartása.
HAGYOMÁNYKÖVETŐK (22%)
Még a harmonizálóknál is fontosabb számukra az egyensúlyi állapot fenntartása, a biztonság. A múltban elért dicsőség, a hagyományok tisztelete talán még a biztonság fontosságát is felülmúlja, amikor a vásárlási döntését meghozza. Így gyakran választják a nagypapáik kedvenc sörét, autómárkáját.
A fő vásárlás ösztönző a hagyomány, az egyensúly és a biztonság.
NYÍLTAK (13%)
A fő vásárlás ösztönző az újdonság, az élvezet.
HEDONISTÁK (12%)
Főleg a műszaki termékeknél figyelhetőek meg, ők vásárolják meg először az új fejlesztett tárgyakat, szoftvereket… Szeretik az újdonságokat, az ismeretlent, ami örömök okoz nekik.
A fő vásárlás ösztönző az újdonság, az élvezet.
Nem csak a vásárlásnál szeretik a rendet, a fegyelmet, az élet minden részén fontos számukra a kontroll. Bizalmatlanok az újdonságokkal szemben, így a megszokott bevált termékeket vásárolják.
A fő vásárlás ösztönző a megszokottság, hagyomány, biztonság.
TÖREKVŐK (7%)
Főleg fiatal karrieristák, akik képesek keményen küzdeni a céljukért. Amikor vásárolnak, akkor is a státusszimbólumokat választják.
A fő vásárlás ösztönző a minőség, státusz.
KALANDOROK (4%)
Azok a hedonisták tartoznak ide, akik vásárlási döntésükben a kockázattól és a veszélytől sem riadnak meg. Hirtelen és meggondolatlanul is vásárolnak, vásárolt tárgyaik, gyakran divatteremtőek is a környezetükben. Így akár egy kalandos utazást is ők vállalnak be először.
A fő vásárlás ösztönző a veszély keresése, újdonság, divat.