Vevőtípusok

Vevőtípusok

Vevőtípusok érzelmi alapon

A Limbic modell alapján, Häusel 7 típusba csoportosította a vevőket.

 

 

 

HARMINIZÓK (31%)

Önzetlen emberek, akiknek a biztonság, bizalom, elégedettség, és a szeret a legfontosabb.

fő vásárlás ösztönző a család és a családi élet nyugalmi fenntartása.

HAGYOMÁNYKÖVETŐK (22%)

Még a harmonizálóknál is fontosabb számukra az egyensúlyi állapot fenntartása, a biztonság. A múltban elért dicsőség, a hagyományok tisztelete talán még a biztonság fontosságát is felülmúlja, amikor a vásárlási döntését meghozza. Így gyakran választják a nagypapáik kedvenc sörét, autómárkáját.

fő vásárlás ösztönző a hagyomány, az egyensúly és a biztonság.

NYÍLTAK (13%)

Vásárlás ösztönzőMindenre kíváncsiak, minden érdekli őket, és élvezettek használják a számukra élvezetet adó vásárolt tárgyakat. Őket kerüli leginkább a szenvedélybetegség, hiszen hamar, és gyorsan tudnak váltani, ha más élvezetet találnak.

fő vásárlás ösztönző az újdonság, az élvezet.

HEDONISTÁK (12%)

Főleg a műszaki termékeknél figyelhetőek meg, ők vásárolják meg először az új fejlesztett tárgyakat, szoftvereket… Szeretik az újdonságokat, az ismeretlent, ami örömök okoz nekik.

fő vásárlás ösztönző az újdonság, az élvezet.

Nem csak a vásárlásnál szeretik a rendet, a fegyelmet, az élet minden részén fontos számukra a kontroll. Bizalmatlanok az újdonságokkal szemben, így a megszokott bevált termékeket vásárolják.

fő vásárlás ösztönző a megszokottság, hagyomány, biztonság.

TÖREKVŐK (7%)

Főleg fiatal karrieristák, akik képesek keményen küzdeni a céljukért.  Amikor vásárolnak, akkor is a státusszimbólumokat választják.

fő vásárlás ösztönző a minőség, státusz.

KALANDOROK (4%)

Azok a hedonisták tartoznak ide, akik vásárlási döntésükben a kockázattól és a veszélytől sem riadnak meg.  Hirtelen és meggondolatlanul is vásárolnak, vásárolt tárgyaik, gyakran divatteremtőek is a környezetükben. Így akár egy kalandos utazást is ők vállalnak be először.

fő vásárlás ösztönző a veszély keresése, újdonság, divat.