BLOG    Facebook     Instagram     LinkedIn     Youtube    

ÁSZF

ÁSZF

Általános szerződési feltételek minden Megrendelőre vonatkoznak, abban az esetben is, ha külön papír formában nem készül aláírt szerződés. A megrendeléssel egyidőben az ÁSZF-et elfogadottnak tekintjük.

1. A Vállalkozási Keretszerződés a kiállított árajánlatok, kiadott árlisták alapján létrejövő
megrendelésekre alkalmazandóak visszavonásig.  Az árajánlatok, árlisták a szerződés elválaszthatatlan
mellékletét képezik. Vállalkozót a műszaki változtatások joga az ajánlati kötöttség tartalma alatt is
megilleti, ha ez a szerződés tárgyának lényegét nem befolyásolja.

1.1 A Megrendelő szerződéskötési szándékát írásbeli megrendelése Vállalkozóhoz történő átadásával
nyilvánítja ki. A megrendelésben hivatkozni kell az árajánlat számára vagy a Vállalkozó árlistájára,
enélkül a megrendelést a Vállalkozó nem igazolja vissza. A megrendeléssel a Megrendelő elfogadja a
Vállalkozó ajánlatát, amelyet az árlista tartalmaz.

1.2 Reklámajándékok esetében az árajánlatban megadott darabszámok az árajánlat készítés napján
elérhetőek. A megrendelés napján a Megrendelő jogosult érdeklődni kapcsolattartójánál a napi
készletről.

1.3 A megrendelt munkákat a Vállalkozó marketing anyagaiban referenciaként feltüntetheti,
amennyiben a Megrendelő megrendelés visszaigazolását megelőzően eltérően nem nyilatkozik.
1.4 Az adott megrendelés teljesítésére vonatkozó szerződés a megrendelés Vállalkozó általi
visszaigazolásával jön létre, a visszaigazolás napján.

1.5 Amennyiben az ajánlatban, árlistában, megrendelésben vagy a megrendelés visszaigazolásban
foglaltak a jelen általános szerződési feltételektől eltérnek, az ajánlatban, árlistában, megrendelésben
illetve megrendelés visszaigazolásban foglaltak az irányadók; az ajánlatban, árlistában,
megrendelésben valamint a megrendelés visszaigazolásban nem szabályozott kérdésekben a jelen
általános szerződési feltételek alkalmazandóak.

1.6 A szerződés létrejöttét követően a Megrendelő az általa igényelt változtatásokat köteles a
Vállalkozóval írásban közölni és azokat a Vállalkozó csak akkor köteles végrehajtani, ha a jelzett
változtatásokat írásban elfogadta. A Megrendelőnek a szerződéstől eltérő egyéb utasításait a
Vállalkozó  csak akkor teljesíti, ha ezeket a Vállalkozó írásban visszaigazolta.

2. Anyagleadás
2.1 Megrendelő a megrendelt nyomdai munkák elvégzéséhez szükséges anyagot feldolgozásra
alkalmas állapotban, egyértelmű utasításokkal ellátva, legkésőbb a kikötött anyagleadási határnapon
14.00 óráig köteles imprimatúraként, compozit .pdf file formátumban, oldalanként 3 mm kifutóval
CMYK színben (nyomdakész anyag) leadni a Vállalkozónak. Amennyiben a Vállalkozó nem
nyomdakész anyagot kap, úgy a Vállalkozó jogosult design vagy szerkesztési költséget felszámolni.
Ha a kivitelezés megköveteli (pl. szitanyomás, tampon), a nyomdakész anyag kritériumaitól eltérő
formátumot is kérhet a Vállalkozó, amit köteles minden esetben írásban jelezni a Megrendelő felé.
Proof hiányában színbeli reklamációt nem fogadunk el, Proofot a Megrendelő ad át a Vállalkozónak.
Pantone színek esetében, írásban az anyagleadással  egyidőben a Megrendelő köteles a Vállalkozót
tájékoztatni a Pantone színről. Kapott grafikai anyag esetében a Vállalkozó nem vállal felelősséget
sem színbeli, sem méretbeli, sem nyomdai előkészítési hibákért. Továbbá minden esetben a
Megrendelő felel a saját küldött vagy jóváhagyott anyagok szövegbeli és képbeli (szerzői jogi)
eredetiségéért.

2.2 Kapott grafikai anyag esetében a Vállalkozó  változtatás nélkül nyomtatja ki a kapott anyagot (pl.
helyesírási hibák ellenőrzése nélkül). Amennyiben a Megrendelő írásban kéri az átadott anyag
ellenőrzését a Vállalkozó azt külön ellenérték fejében, egyedi megállapodás alapján teljesíti.
2.3 Vállalkozó a megrendeléstől illetve a megrendelés visszaigazolástól eltérő munkák felmerülése
esetén az esetleges többletköltségekről vagy pótmunkákról a Megrendelőt köteles 48 órán belül
írásban értesíteni. Amennyiben a felek a többletköltségekben/pótmunkákban nem tudnak
megállapodni, a Megrendelő a szerződéstől elállhat, ebben az esetben azonban köteles megtéríteni a
Vállalkozónak a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeit és a munkadíja arányos részét. A
többletköltségekkel járó kivitelezést a Vállalkozó kizárólag a Megrendelő írásbeli hozzájárulásával
kezdi meg.
2.4 A Megrendelő hiányos, hibás (pl. sérült PDF-állomány), vagy késedelmes anyagszolgáltatása
esetén a teljesítési határidő a késedelemnek megfelelő mértékben meghosszabbodik, és a Megrendelő
késedelme a Vállalkozó egyidejű késedelmét kizárja. 48 órát meghaladó anyagleadási késedelem
esetén Vállalkozó – választása szerint – jogosulttá válik a szerződéstől való elállásra. Ebben az esetben
a Megrendelő köteles a Vállalkozónak a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeit és a
munkadíj arányos részét megtéríteni.

2.5 A Megrendelő által leadott anyagokat, ha azok őrzését megrendeléskor írásban külön nem kérte, a
Vállalkozó 1 hónapig digitálisan tárolja, ezen időszak elteltét követően megsemmisíti (rendszeréből
törli).

3. Vállalkozó által készített grafika
3.1 A Vállalkozó által készített grafika bármilyen felhasználásához a Vállalkozó írásbeli hozzájárulása
szükséges. Amennyiben a Vállalkozó által készített grafika teljesíti az önálló, eredeti mű feltételeit,
szerzői jogi védelemben is részesül. A szerzői jog tulajdonosa a Vállalkozó.

3.2 A technikai költség egyes esetekben (pl. reklámédesség) tartalmazza a látványterv készítésének
költségeit és díját is, a küldött grafikák alapján. Ennek módosítására háromszor van lehetőség, ezután
a módosításból eredő többletköltséget külön megállapodás alapján számlázza a Vállalkozó.

3.3 Grafikai megrendelések esetében, a megrendeléssel egy időben a Megrendelő köteles minden
anyagot egyben átadni, (vektoros logót, szöveget, képet …) amennyiben az a munkához szükséges. A
kialkudott ár tartalmazza a grafika háromszori módosítását is, e fölött külön grafikai megállapodás
szükséges.

3.4 Minden esetben a Megrendelő vállal felelősséget a küldött vagy jóváhagyott szövegek és képek
eredetiségéért, és azért, hogy azok nem állnak harmadik személy tulajdonában, azokra nem terjed ki
harmadik személy szerzői joga.

3.5 Amennyiben a Vállalkozó megrendelésre grafikát, látványtervet készít, kizárólag a Megrendelő
írásbeli jóváhagyását követően gyártja le a grafikával ellátott termékeket. Jóváhagyás utáni
reklamációt a vállalkozó nem fogad el! A teljesítési határidő a Megrendelő jelen pont szerinti írásbeli
jóváhagyásának közlésétől számítódik.

4. Dekoráció:
4.1 Dekormunkák esetében a dekorálandó felületet, dekorálásra alkalmas módon kell a Vállalkozónak
átadni. Ablaküvegek – különösen  autók – esetében a tisztaság fokozott követelmény.  Amennyiben a
dekorálandó felület nem megfelelő tisztaságú (pl. sár, pókháló, régi  matrica maradványok stb.)  és
ezért a munka nem kezdhető meg, a Vállalkozó jogosult saját döntése szerint a teljesítést megtagadni a
2.3-as pontnak megfelelően vagy maga elvégezni a tisztítást, amelynek díját a megadott  ár nem
tartalmazza.
4.2 Amennyiben a  dekorációs munkát végző munkavállaló megérkeztekor a felület nem dekorálható a
tisztítás befejezéséig a várakozási időt dekorálási óradíjban számlázzuk  ki, illetve ha a Vállalkozó a
tisztítást nem vállalja, a dekorációs munka óradíját a Megrendelő köteles a Vállalkozó részére
megtéríteni.
4.3 Ha a helyszínen a parkolás nem megoldott, akkor a parkolási költséget a Megrendelő köteles
megtéríteni a Vállalkozó részére.
4.4 A felek által megállapodott díjon felül Vállalkozó jogosult érvényesíteni a visszaigazolásában leírt
anyagoktól, helyszíni körülményektől és technológiáktól a Megrendelő által kért eltérő kivitelre
vonatkozó, vagy egyéb Megrendelői módosítási igények teljesítéséből származó  többletköltségeket.
4.5 Amennyiben egy dekorációt nem a Vállalkozó installál (autódekoráció, kirakat, tábla…)  a
termékért és a kivitelezésért a dekorációs cég vállalja a felelősséget.
5. Vállalkozó kötelezettsége
5.1 A Vállalkozó a megrendelt terméket az imprimatúra és a jóváhagyott etalon szerinti minőségben
köteles előállítani.
5.2 A Vállalkozó saját hatáskörén belül dönthet arról, hogy digitálisan, ofszet, latex, UV
technológiával vagy más nyomdai eljárással kívánja a megrendelt anyagot nyomtatni vagy logózni.
5.3 A hozott alapanyag, termék vagy bármilyen a Megrendelő által logózásra átadott tárgy hibája vagy
logózásra való alkalmatlansága okán keletkezett hibákért a Vállalkozó felelősség nem terheli. A
Vállalkozó tájékoztatja a megrendelőt, hogy a nyomdai szakmai gyakorlat alapján a megrendelt
termékmennyiségen felül további mintaterméket szükséges szolgáltatnia a szerződésszerű teljesítés
érdekében, ennek elmaradása miatt keletkezett hibáért, kárért a Vállalkozó nem felelős.
5.4 A Vállalkozó az alvállalkozója által szállított hibás termékért szavatossági felelősségét kizárja.
5.5 Az átadott termék vagy elkészült munka nem rendeltetésszerű használatából, nem megfelelő
karbantartásából, tisztításából eredő károkért a Vállalkozót felelősség nem terheli.

5.6 A megrendelt termékeket, amennyiben a Megrendelő nem szállítja el a Megrendelő értesítésétől
számított 3 napon belül, a Vállalkozó ezt a termék elkészülési napjával kiszámlázhatja. Majd a
Vállalkozó díjmentesen 3 hónapig tárolja a termékeket. 3 hónap letelte után megsemmisíti, vagy
amennyiben használható termék (pl. logós toll, póló…) a Vállalkozó saját belátása szerint
alapítványoknak adományozza.

6. Vállalkozói díj (ár), fizetési feltételek
6.1 A Megrendelő a Vállalkozó részére a Vállalkozó által kiállított számlák alapján fizet 30 napos
utalással, nettó 500.000 Ft alatti megrendelések esetén.

6.2 Az árak az ajánlatban, árlistában szereplő mennyiségre, pozíciókra és kivitelre vonatkoznak, és az
árak 4 hétig, 410 Ft/EURO árfolyamig érvényesek.

6.3 A felek által megállapodott díjon felül a Vállalkozó jogosult érvényesíteni a visszaigazolásában
leírt anyagoktól és technológiáktól a Megrendelő által kért eltérő kivitelre vonatkozó, vagy egyéb
Megrendelői módosítási igények teljesítéséből származó – a fenti 2.3 pont szerint megállapodott  –
többletköltségeket.

6.4 A Vállalkozó a határidőre elvégzett munkát köteles 5 munkanapig díjmentesen tárolni, az elkészült
grafikákat megőrizni.  A szerződésben meghatározott teljesítési határidő lejártát követően a
Megrendelő 5 munkanapon belül köteles átvenni a terméket, grafikát. A fizetési kötelezettség
határidőben  át nem vett teljesítések  esetében is terheli a megrendelőt.
6.5 A Vállalkozó jogosult érvényesíteni mindazon kárát, amely abból eredt, hogy Megrendelő az
együttműködési kötelezettségének nem, vagy nem megfelelően tett eleget.
6.6 Amennyiben Vállalkozó megrendelés visszaigazolásában több részteljesítési határidő szerepel,
ezen időpontok mindegyike önálló teljesítésnek minősül, a szolgáltatás osztható szolgáltatásnak
minősül, és részszámla kiállítható.

6.7 A Vállalkozó, mint termékdíj-fizetési kötelezett a vállalkozói díj mellett a mindenkor hatályos
Ktdt. tv. által előírt termékdíj megállapítására és számlázására jogosult. Megrendelő legkésőbb a
megrendelés napjáig írásbeli nyilatkozatot köteles tenni a megrendelt kiadvány Ktdt. tv. 2.§.26. pontja
alapján. Megrendelő a nyilatkozatot bélyegzővel köteles ellátni, amely egyben a nyilatkozatot aláíró
munkatárs nyilatkozattételi jogosultságát igazolja, jelen nyilatkozattétel a megrendelés
visszaigazolásával egyenértékű. A bélyegzővel ellátott Környezetvédelmi termékdíjra vonatkozó
nyilatkozatot Vállalkozó érvényes nyilatkozatnak tekinti. Az árajánlat nem tartalmazza a
környezetvédelmi termékdíjat, nyomdai termékek esetén! A termékdíj, reklámhordozó: 85 Ft/kg +
Áfa, Csomagolóeszköz: 19 Ft/kg + Áfa, Irodai papír: 19 Ft/kg + Áfa, amely összeg a végszámlában
kerül feltüntetésre!

6.8 A Vállalkozót a vállalkozói díj és költségek biztosítására zálogjog illeti meg a Megrendelő azon
vagyontárgyain amelyek a szerződés következtében kerültek a birtokába.
6.9 Amennyiben a Vállalkozó a Megrendelő részére marketing ötletet dolgoz ki és a Megrendelő a
kidolgozott ötlet alapján a Vállalkozót bízza meg az adott promóció lebonyolításával, a Vállalkozó az
ötlet kidolgozásáért díjat nem számít fel, ellenkező esetben a Vállalkozó az ötlet kidolgozásért 50.000
Ft + Áfa díjat számít fel.

7. Reklamáció
7.1 A Megrendelő esetleges minőségi kifogását köteles az átadás-átvételtől számított 48 órán belül
írásban közölni a Vállalkozóval. A Megrendelő a kifogás kivizsgálása érdekében köteles az átvett

termékeket a Vállalkozó rendelkezésére bocsátani és a reklamációval kapcsolatos minden információt
és adatot megadni. Amennyiben a Megrendelő minőségi kifogása alapos, a Vállalkozó a hibás
termékek megvizsgálásától számított 48 órán belül köteles nyilatkozni. Ha a Megrendelő árleszállítást
kér, az árleszállítási igénynek arányosnak kell lennie.

7.2 Ha a kifogásolt termékeket a Vállalkozó nem tudja megvizsgálni, a Vállalkozó reklamációt nem
fogad el.

7.3 Minőségbeli, méretbeli, színbeli reklamációt a Vállalkozó nem fogad el reklámajándékok,
nyomdai munkák  esetében. Proof és pantone szín hiányában a Vállalkozó színbeli reklamációt nem
fogad el nyomdai anyagoknál.
7.4 Amennyiben a Megrendelő szeretné a terméket megrendelés előtt megtekinteni,  mintadarabot
kérhet. A Vállalkozó a mintát minden esetben logózás nélkül vagy régi megrendelésből maradt
termékkel tudja  biztosítani.  Amennyiben a Vállalkozó  raktárában nincs mintadarab, ezt külön
berendeli beszállítótól, ennek a költségét a Megrendelő fizeti.
7.5 A Megrendelő által küldött vagy jóváhagyott grafikai anyag esetében, semmilyen tartalmi,
méretbeli reklamációt nem fogad el a Vállalkozó. Proof vagy pantone szín hiánya esetén színbeli
reklamációval sem élhet a Megrendelő.

7.6 Amennyiben más beszerzésből érkezik a Vállalkozóhoz logózandó termék, sem a termékért, sem a
nyomatért a Vállalkozó felelősséget nem vállal. Ismeretlen, bevizsgálatlan, a Megrendelő által átadott
termék minden esetben a Megrendelő felelőssége. Hozott termék esetén a gépparkban okozott anyagi
kárért is a Megrendelő felel.

8. Lemondás
8.1 A megrendelés visszaigazolás megküldése előtt a Vállalkozó minden esetben az alvállalkozóktól
az alapanyagokat megrendeli, gépeket lefoglalja.  Így a megrendelés visszaigazolás után  megrendelés
lemondása esetén  a Megrendelő köteles a Vállalkozónak megtéríteni az addig felmerült költségeit.

9. Szállítás
9.1 A Megrendelő köteles szabályszerű parkoló helyet vagy/és rakodási helyet biztosítani a teherautó
számára.

9.2 A Vállalkozó legfeljebb 500 kg súlyú termék szállítását vállalja, ami max. 1 raklapnyi vagy 1,5
méter magas és 1*1 méter alapterületű. Raklapos szállítás esetén a raklapos kiemeléséről a
Megrendelő gondoskodik.

9.3 A szállítás a rakodást nem tartalmazza, különös tekintettel emeleti szállításokra. Munkavédelmi
szempontból a gépkocsivezető a gépjárművet nem hagyhatja el.

9.4 A behajtási engedélyt igénylő helyszíneken, az engedélyt a Megrendelő biztosítja, minimum a
szállítás előtti nap 14 óráig.

9.5 Raklapos szállítás esetén csere raklapot biztosít a Megrendelő, ellenkező esetben a helyszínen
maradt raklapot kiszámlázza a Vállalkozó.

9.6 A szállítási díj minden esetben egyedi megállapodás alapján történik, amit az árajánlatban is
feltüntet a Vállalkozó.

9.7 A Vállalkozó a szállítás teljesítésével harmadik személyt („Szállító” GLS, DPD…) bízhat meg.
Amennyiben az elkészült termék a Szállító érdekkörében felmerült okból sérül meg, azért a Vállalkozó
felelősséget nem vállal. A Megrendelő igényét a Szállítóval szemben közvetlenül érvényesítheti.

10. Termékfelelősség
10.1 Hibás termék esetén a termékért a termék gyártója – és nem a Vállalkozó – tartozik
termékfelelősséggel a Ptk. szabályai szerint.

11. Vegyes rendelkezések
11.1 Felek megállapodnak, hogy a jelen szerződéssel kapcsolatos nyilatkozataikat egymással írásbeli
formában közlik. Felek írásbeli formának minősítik az e-mailen közölt nyilatkozatot is, kivéve ha
alappal feltételezhető, hogy az email tényleges küldője nem azonos a feltételezett küldő személyével.
11.2 Felek a másik félhez postán továbbított ajánlott küldeményeiket a feladástól számított 5. naptári
napon belül kézbesítettnek tekintik.
11.3 A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. és az egyéb
vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
11.4 A felek jogvitájuk esetére kikötik a Szentendrei Járásbíróság kizárólagos illetékességét!

Budakalász, 2019. 01. 15.

Euró árfolyam módosítás: 2022. 08. 01.

Kapcsolat  |  Adatkezelési tájékoztató  |  Adatvédelmi szabályzat  |  ÁSZF