Az üzleti ajándék is a vállalati arculat része. Válaszd ki gondosan!
Sok jól bevált ajándékot az utóbbi két évben felváltották, illetve kiegészítették egészségtudatos, illetve egészségvédelemmel kapcsolatos ajándékok. Korábban ilyesmi nem volt jellemző, most viszont egyáltalán nem “ciki” például céglogós maszkot vagy fertőtlenítő tollat ajándékozni. Sőt, az ilyen ajándék üzenete azt is hordozza, hogy fontos számodra a megajándékozott egészsége.
Mitől lesz a Te ajándékod alkalomhoz illő, mikre érdemes figyelned?
– Praktikum: A hasznos, munkában vagy hétköznapi életben jól használható ajándék értéket képvisel. Érdemes magunkból kiindulni és úgy választani, hogy mi mindennek örülnénk. Ha van személyes közvetlen kapcsolatunk a megajándékozottal, akkor nyugodtan perszonalizáljuk az ajándékot. Jó érzés úgy kapni üzleti ajándékot, hogy érezni rajta, hogy személy szerint nekünk választották.
– A kapcsolat jellegének megfelelő: Kiemelkedő értékű – nem túl értékes. Személyre szóló – nem túl személyes. Szóró ajándék jellegű vagy épp ellenkezőleg.
– Az alkalomhoz illő: Nem mindegy, hogy hivatalos épület átadó, vagy egy szervezet ünnepsége? Családi nap a cégben, esetleg nőnap? Nem biztos, hogy a raktáradban lévő, előző évről megmaradt ajándék egy családi napról, alkalmas egy átadóünnepségre…
– Legyen aktualitása: időben érkezzen, ezért gondolj rá időben. Pl. érdemes már augusztus-szeptemberben gondolni a karácsonyi ajándékokra, sőt, ha valami nagyon különleges elképzelésed van vagy nagy mennyiséget kell rendelned, akkor már jóval előbb is. Nagyon egyszerű, hogy miért: az ünnep előtti két hónapban már nem tudsz kedvedre válogatni, legtöbbször egy korlátozott készletből kell megoldanod ezt a fontos ajándékozási alkalmat. A karácsonyi szünet előtt időben megkapott ajándékok hosszú ideig szem előtt vannak, míg a későn vagy utólag megkapottak arról árulkodnak, későn kaptál észbe.
– A cég profiljához valamiképpen köthető: jó szempont lehet a reklámajándék kiválasztásánál, hogy céged profiljához illeszkedő legyen.
– Események, amikor nem maradhat el az ajándék: Pl. egy rendezvény, konferencia, tréning, partnertalálkozó. Természetesen itt is meghatározó a konkrét rendezvény jellege, nagysága, a megrendezés helyszíne és egyéb körülményei. Itt az olcsóbb, szóróajándékok is megjelennek, ezek mellett pedig legyen valami Rátok jellemző is.
– A csomagolás is fontos: egy szokványos, kicsit unalmas ajándék is feldobható nagyon klassz egyedi csomagolással. Illetve egy általános terméket, ami nem logózható, a csomagolásával tudsz céged arcára szabni.
– A kísérőkártya nem egy elfelejthető apróság: sokkal elegánsabb úgy az ajándék, hogy írsz mellé pár sort egy egyedi kártyán. Nyomtass egyedi, logós, saját grafikás kísérőkártyát!
– Ügyelj a változatosságra, ne legyen minden karácsonyra ugyanaz: ezt praktikus valamilyen módon minden ajándékozás alkalmával akár név szerint vezetni fontos partnereidnél.
Az ajándékozási kultúrád, odafigyelésed, gondosságod, az összbenyomás ajándékaidról nagyon markánsan kommunikálnak rólad, azaz cégedről és mindenképp hatással lesz üzleti eredményedre.
+ 1 : Ha Te kapod az ajándékot, ne felejtsd el alkalmat keresni rá, hogy megköszönd!
Kifogytál az ötletekből vagy szükséged van némi inspirációra? Keress minket!