A logókba rejtett, első pillantásra nehezen felfedezhető üzenetek emlékezetesebbé tehetik logónkat, és ezáltal cégünket is. Válogatás a legötletesebb próbálkozásokból.
FedEx
Az E és az x betű közötti negatív térben egy nyilat fedezhetünk fel, ami a tervezők szándéka szerint az előrehaladás mellett a gyorsaságot és a pontosságot fejezi ki. A Lindon Leader dizájner által 1994-ben megalkotott logó a tervező emlékezése szerint kétfajta betűtípus és különféle szövegközökkel való játszadozás során jött létre. Sikerét nagyban köszönheti annak, hogy a nyíl első pillantásra rejtve marad, felismerve azonban egyfajta aha-érzést ébreszt a nézőben.
Vaio
A Timothy Hanley által tervezett logó első fele egy analóg jelet ábrázol, második fele pedig digitális jeleket (1 és 0), ezáltal pedig az analóg és digitális technológia integrációját jeleníti meg.
Tour de France
A francia kerékpáros körverseny logójának első r betűjében elrejtett kerékpáros sziluettjét még könnyen felfedezzük, de ha megnézzük az előtte lévő betűket (o és u), valamint a mögötte lévő, az arany színű mezekre utaló arany kört, még a versenyző biciklijét is felfedezhetjük.
Toblerone
A csoki logójának tervezője egy ágaskodó medvét rejtett el a Matterhorn hegybe. Az állat Bern városának szimbóluma – innen indult világhódító útra az egyes eredetlegendák szerint a Matterhorn hegy alakja, más verziók szerint egy párizsi varieté emberpiramisa által inspirált, háromszög alakú Toblerone.
Amazon.com
Az elektronikus kiskereskedelemmel foglalkozó oldalon – a-tól z-ig – minden megkapható, sugallják a 2000-ben bemutatott logó arany szmájlival összekötött betűi – ami egyben a fogyasztói elégedettséget szimbolizálja.
NBC
A televíziós csatorna logójába 1956-ban egy páva került. Régebben sokkal egyértelműbb volt a színbeli gazdagságra utaló állat megjelenítése, idővel azonban finomodott és tökéletesedett a dizájn. A mostani logó alapja 1986-ban készült, és nem csak elrejtették benne a páva fejét, hanem jobbra is fordították, ezzel is jelezve a jövőre fókuszálást.
SUN
A cég logójában látható betűnégyzet titka, hogy bármelyik oldalról nézzük, kiolvasható belőle a SUN, pedig csak U betűk vannak benne. Az ambigramma Vaughan Pratt stanfordi professzor munkája.
London Symphony Orchestra
Nagy-Britannia egyik legjelentősebb klasszikus zenei zenekarának logójában egy pálcát tartó karmester sziluettje áll össze a hárombetűs rövidítésből.
Continental
Az abroncsgyártó logójának első két betűje egy háromdimenziós kereket jelenít meg.
Milwaukee Brewers
A baseballcsapat 1978 és 1993 között használt logója az első pillantásra felfedezhető kesztyűn és labdán kívül a gárda nevének kezdőbetűit – m és b – is tartalmazta. Tom Meindel egyetemi hallgató alkotása egy amatőr és profi dizájnerek által egyaránt kiírt pályázatra készült, és több mint 2 ezer jelölt közülválasztották ki.
További válogatások rejtett üzenetű logókból:
– Great Logos With A Secret Meaning
– 24 Cool Logos with Hidden Symbols
– 20 Clever Logos with Hidden Symbolism
– The hidden meaning behind really good logos