Rendszeres internet használók gyakran találkozhatnak úgynevezett bannerekkel, viszont sokan nem tudják, hogy amit látnak, azt bannernek hívják.
A reklámszakma sokrétűségét és élelmességét támasztja alá az is, hogy szinte bármilyen eszközt, ami képes lehet kicsit is a reklámozásra-vásárlásösztönzésre, rögtön a magáévá teszi, felhasználja saját érdekében. Így történt ez például a televízióval, a rádióval, de akár az üres falfelületekkel is, így hogy is hagyhatnánk ki az emberek tömegeit vonzó és összekötő internetet.
A banner hirdetés, reklámcsík, amely általában a hirdetőtől eltérő webhelyen kerül kihelyezésre az interneten. A banner-ben elhelyezett link segítségével az érdeklődő a hirdető weboldalára juthat.
Rengeteg féle banner létezik, egy-két példa ezekre a teljesség igénye nélkül: létezik mozgó elemeket, futó szövegeket, animációkat tartalmazó banner, auditív elemeket (hang, beszéd) tartalmazó banner, videó lejátszásra képes banner, de van olyan is, amire rákattintva a legfontosabb tudnivalókat (ár, cím, telefonszám) rögtön kinyomtathatja az érdeklődő.
Jó tudni, hogy napról napra jönnek létre új banner fajták, mint például: a pop-up banner, melyre rákattintva további információkat, menüpontokat jelenítünk meg, vagy a roll over banner, ami az egyik legjobban utált bannerek közé tartozik, hiszen rákattintás nélkül már az egér áthaladásokat is elfoglalják a képernyő háromnegyedén. Továbbá a legnagyobb ellenszenvnek örvendő banner még az úgynevezett sticky banner, melynek a neve is jelzi már ragadós tulajdonságát, miszerint a képernyőre „ragadva” az oldal ellapozásakor is ott marad.
A bannereken kívül léteznek még további internetes reklámeszközök is, ilyen például az interstitial, mely akkor bukkan fel, ha két weboldal között váltunk, és ilyenkor kb. 10-12 mp-ig is elfoglalhatja az egész monitort, nem kis bosszúságot okozva ezzel az internetezőknek.
A Lollipop Reklám Kft. a legkülönfélébb banner ötletekkel, megoldásokkal vár! Keress minket bátran!