BLOG    Facebook     Instagram     LinkedIn     Youtube    

Reklámcsoki

Reklámcsoki

Nagyon sokszor hangsúlyoztuk már, hogy a reklám csokiknak nagyon nagy jelentősége van. Lehet sokan azt hittétek, hogy túlzunk ezzel. Most azonban bebizonyosodott, hogy tényleg igazunk van. Az Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencia komoly felmérést végzett, hogy milyen hatása van ha a vásárlók, fogyasztók ajándék édességeket kapnak.

reklámcsoki, meinicsoki, édesség

“Így lett egy zseniális kísérletből rengeteg új vevő egyik ügyfelünknél

Egy étteremben készült felmérés szerint, amikor a vendégek a számla mellé egy cukrot kaptak ajándékba, akkor 3 %-kal növekedett a borravaló. Amikor 2 cukrot kaptak, akkor nem dupla borravaló érkezett, hanem 14 %-os növekedés volt tapasztalható. De most jön a lényeg: ha a pincér először elment az asztal mellett, visszafordult, majd átadta a cukrot, akkor a borravaló 23%-kal növekedett.

reklámcsoki, midicsoki, édesség

Más piacon is működik

Egy kozmetikai nagykereskedésnél hasonlóképpen jártunk el a lehetséges viszonteladókkal. A kozmetikusoknak egy kis ajándékcsomagot küldtünk. Benne egy új termék mintáját és egy finom Lindt csokoládét találtak a kozmetikusok. Futárral küldtük ki, és az üdvözlőkártyán a következő szöveg állt:

Csokiban és kozmetikumban is a legjobbat küldtük. Reméljük, hogy egy kicsit boldogabbá tettük a napját a csokival, és Ön is boldoggá teheti a vendégét a termékünkkel. Próbálja ki mindkettőt: kóstolja meg a csokit és használja a kozmetikumot.

Pár nappal később a területi képviselő felhívott 15 kozmetikust, akiből 14 örömmel várta az értékesítőt. Egy kozmetikus később elmesélte, hogy „nem volt képe” nem-et mondani az időpont-egyeztetésre a kedves gesztus után.

meinicsoki, arany, édesség

Vidd végig a folyamatot

A folyamat azonban nem állt meg itt: mikor az értékesítő kiment a kozmetikusokhoz, akkor átadott egy hatalmas csomag Lindt csokit, valamint egy meghívót egy elegáns termékbemutatóra. A 15 kozmetikusból ma már 10 használja a termékeket.

Az egész alapja ugyanaz a reakció, mint amikor meghív valaki egy partira, és utána úgy érzed, viszonoznod kell a kedvességet. Ha Te adsz ajándékokat a lehetséges vevőidnek, akkor ő is próbálja viszonozni azt. Ha ügyesen teszed, akkor azzal hálálja meg a kedvességed, hogy igent mond az ajánlatodra.”

A cikk forrása a XI. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencia honlapja. A teljes cikkeit IDE KATTINTVA érheted el.

kocka minicsoki, reklámcsoki, édesség


Kövess bennünket a Facebook-on is!

Kapcsolat  |  Adatkezelési tájékoztató  |  Adatvédelmi szabályzat  |  ÁSZF