BLOG    Facebook     Instagram     LinkedIn     Youtube    

Linképítés, népszerűsítés

Írta: seomuhely.hu

Linképítés, népszerűsítés

Sokszor kérdezik tőlünk, hogy tudunk az első oldalakon lenni a Google keresőjében, mi a titkunk, mit csinálunk másként, mint mások. A recept rém egyszerű: naponta tanulunk valami újat, és naponta dolgozunk érte, hogy most Te is a mi cikkünket olvasd.

 

 

Már olyan kérdést is kaptunk egy fotóstól, hogy ha egy linképítést elvégzünk neki, akkor ő az első oldalon lesz-e. Persze, ha egy másik fotósnak nem jut ugyanez az eszébe! Azért valljuk be, több ezer fotós weboldal közül jó néhány igen sokat fordít arra, hogy az esküvői fotózás szóra az első oldal találatai között legyen.

A kereső optimalizálást mindig az adott weboldal vizsgálatával kezdjük el, és teszünk javaslatokat. Soha nem ígérjük, hogy a linképítés, népszerűsítés után máris célegyenesben lesz a site, de azt biztosan tudjuk, hogy e nélkül esély nincs arra, hogy rád találjanak. Nagyon kevés ma az a szakma, ahol nem kell több száz konkurens weboldallal megküzdeni, így könnyű helyzetben csak a buszszervizek, és a kecskepásztorok vannak.

Ha szeretnéd a weboldalad Te is az első oldalakon látni írj, küldd el a honlapot, és mi ingyenes javaslatot, árajánlatot készítünk neked.

Mert egy weboldal attól, hogy elkészül és éles, még látogatót nem hoz – az igazi munka a weboldal elkészítése után kezdődik.

linképítés, keresőoptimalizálás, seo, népszerűsítés, google

Nagyon sokan a linképítésre fektetik a hangsúlyt, ezt meglovagolva elég sok vállalkozást/vállalkozó szellemű linképítőt találunk manapság a piacon, akik szinte aprópénzért bevállalnak bármit – ám nem árt szem előtt tartani az “olcsó húsnak híg a leve” szólásmondást, és itt most nem a hozzáértésre gondolunk, hanem a rutintalanságra.

Akik nem igazán foglalkoznak a keresőoptimalizálás alapjaival és kizárólag a linkekkel szeretnének bizonyos kulcsszavakra jó helyezéseket elérni, azoknak sajnos van egy rossz hírem: a seo nem csak néhány link kihelyezéséről szól, melyekkel pár hét alatt látványos eredményeket érünk el, aztán 4-5 hónap múlva pedig megy az egész a lecsóba, mert konkurenciánk készített 3 weboldalt, optimalizálta azokat, és ki is tolta honlapunkat a Google főoldaláról.

Amikor a keresőoptimalizálás kerül szóba, mindig gondoljuk át, miről is szól ez a folyamat, melyről egészen biztosan több tucat helyen olvastál már. De nem árt újra és újra végigvenni lépéseit úgy mint: domain név választás, megfelelő tartalom elkészítése valamint folyamatos fejlesztése, az oldal keresőbarát felépítése, meta tag-ek beállítása, belső linkek, kulcsszósűrűség, és végül a linkhálózat kiépítése. Ha ezek mindegyikére odafigyelünk, egészen biztosan jobb helyezéseket érhetünk el, ráadásul tartósabban, mintha csak megrendelnénk 200 linket a honlapunkra.

Google helyezés javítás

Ezen weboldal elsődleges célja, hogy segítse a honlaptulajdonosokat oldalaik hatékonyságának növelésében, ezáltal a jobb google pozíció elérésében.

látogatottságnövelés 2 fő eszköze (az online marketingen és keresőbarát webszerkesztésen kívül) a keresőoptimalizálás (seo) és a linképítés (linkmarketing).

 

linképítés, keresőoptimalizálás, seo, népszerűsítés, google

Miért kell keresőkre optimalizálni weboldalunkat?

A válasz egyszerű: ha semmiféle marketinget nem alkalmazunk a keresőbarát kialakításon és a megfelelő értékes tartalom feltöltésén kívül, honlapunk némely kifejezésre így is jó helyezést érhet el a keresők találati listáin.

Hogy lehet ez?

A világ legnagyobb keresője folyamatosan arra törekszik, hogy minél értékesebb találati listát közvetítsen felhasználóinak, ezáltal ha talál egy számára hasznosnak vélt oldalt  (például egy megfelelő kulcsszósűrűséggel és keresőbarát kialakítással elkészített weboldalt), beindexeli azt, és idővel bizonyos, az oldallal kapcsolatos kifejezésekre jó pozícióban jelenítheti meg.

Ez a lehetőség az idő múlásával még inkább fennáll, mivel létezik egy úgynevezett bizalmi faktor, ami annyit tesz: minél öregebb egy honlap, annál nagyobb bizalmat élvez a Google szemében.

 

Linkhálózat kiépítése – szavazatok begyűjtése

Az előzőekben tárgyalt dolog fordítva is igaz. Egy új, vagy viszonylag fiatal, esetleg nem túl sok tartalommal rendelkező, nem módosítható weboldal is képes szép eredményeket elérni a Google találati listáin megfelelő minőségű és mennyiségű linképítés után.

A linkeket a Google szavazatokként értékeli ,melyek szerepe elég nagy a találati lista összeállításakor (pl. nagyobb a befolyásuk, mint oldalunk PageRank-jének).

linkmarketingről már számos cikket írtam, így ezt most itt nem tárgyalnám tovább. Ezen irományok összegyűjtött listája megtalálható kimondottan linképítés miatt létrejött aloldalamon.

Száz szónak is 1 a vége: lehet így is, lehet úgy is, de a legjobb hatás a kettő kombinálásával érhető el.

Keresőoptimalizálás + Linképítés = Google helyezés javulás

linképítés, keresőoptimalizálás, seo, népszerűsítés, google


Linkkatalógusok szerepe a keresőoptimalizálásban

Mikor az oldalon belüli keresőoptimalizálással megvagyunk (on-site seo), akkor jöhet a külső linkhálózat kiépítése, vagyis a linképítés. Ezen művelethez a leghasznosabb ‘eszközök’ a linkkatalógusok (vagy linkgyűjtemények, linktárak, cikktárak, kinek hogy tetszik).

Két fajtájuk van (vagyis 3, de a cikkmegosztókat és linkmegosztókat most nem sorolnám ide):
– Tematikus katalógusok: mint például a startlap oldalak, vagy az ehhez hasonlók (tlap.hu, linkdr.hu, stb.)
– Általános linkkatalógusok, melyeken egy oldalon vannak különböző kategóriák, és ezekbe lehet beajánlani linkünket.

A tematikus katalógusokkal történő linképítés jóval nagyobb munkát igényel, mivel előfordulhat, hogy ajánlásaink csekély százaléka lesz csak elfogadva hála a szerkesztők szőrös szívűségének, vagy egyszerűen annak, hogy nem is gondozzák az általuk felügyelt gyűjteményt. Ellenben sok van belőlük (pl.: több mint 9000 lap.hu oldalt tartanak számon jelenleg), és elméletileg erős linket kaphatunk tőlük – ha mégis megcsípünk pár ilyet – , mivel csak az adott témához szorosan illeszkedő, releváns oldalak linkjei találhatók rajtuk.

Az általános linkkatalógusok száma véges. Ma Magyarországon kb. 500 rendszeresen gondozott van belőlük, melyek közül néhányba nem is küldhet be linkajánlást bárki, csak a seo közösség arra érdemes tagjai. Emellett jó néhány linktárban való megjelenésért viszont linket kell adni. De azért akadnak olyan katalógusok is, melyeket nyugodtan használhatunk a keresőoptimalizálás során, mivel a szabályok betartásával egészen biztosan publikálják ajánlásunkat belátható időn belül.

Összefoglalva: a katalógusok remek megoldást kínálnak számunkra a Google helyezéseink javítására, de dolgozni is kell vele. És ami a lényeg: mindig tartsuk be az adott linktár szabályzatát, abból baj nem lehet, és jobb az esély az elfogadásra is.


Kövess bennünket a Facebook-on is!

Kapcsolat  |  Adatkezelési tájékoztató  |  Adatvédelmi szabályzat  |  ÁSZF