Egy sajtólista összeállítása több hetes folyamat, amihez igen kiterjedt szakmai kapcsolatok kellenek. Ha az internetről kezdjük összegyűjteni a e-mail címeket, még koránt sem leszünk olyan hatásosak, mintha egy profin összeállított sajtólistát használnánk.
Fontos, hogy a sajtólista tartalmazza a médium nevét, a kapcsolattartó személyt/személyeket, beosztást, címet, telefonszámot, egyéb elérhetőséget, és személyre szóló adatokat.
A listánkat célszerű szakterületekre bontani, így elkerülhető, hogy egy gazdasági hír, a természetfotós e-mailei között landoljon. A sajtóanyagokat mindig szelektáljuk és a szakújságíróknak, szerkesztőknek küldjük ki.
Ha már készen van a sajtólista még véletlenül se dőljünk hátra, hiszen most kezdődik a médiaügynökségi munka. A sajtólistánkat naprakészen kell tartani, folyamatosan frissíteni, és kapcsolatban maradni az újságírókkal, fotósokkal.
Sajtólista:
– bizonyos szakmai területhez kapcsolódó címlista
– média szerinti címlista
– főszerkesztői címlista
– szóvivői címlista
– hírügynökségi címlista
– nemzetközi tudósítói címlista