Főleg a gyakorlott, naponta netező látogatók között alakult ki a mára már fogalommá vált banner vakság. Nem nagy ördöngösség: akik naponta 14 órát ülnek az internet előtt, azok már direkt kerülik a bannereket, kizárják a figyelmükből a banner hirdetéseket.
Ez a banner vakság lehet az oka annak is, hogy egyre kevesebb sikerrel jár egy megvásárolt banner felület. Persze ha megjelenik egy új jelenség, egy fogalom – így a banner vakság is, hamar azon kezdenek el agyalni a marketingesek, hogy lehet ezt kijátszani.
- helyezzük el olyan oldalakon a bannerünket, ami a témába vág, így a Lollipop Reklám nagyobb eséllyel lesz eredményes a www.design.lap.hu oldalon, mint a www.radiator.hu linkgyűjteményben.
- gyakori „trükk”, hogy akciókat, kuponokat hirdetünk, hiszen erre azért még a banner vakság áldozatai is felfigyelnek.
- próbáljunk meg minden bannert úgy elkészíteni, hogy az vásárolt felületbe beleilleszkedjen. Azaz olyan designt kapjon a banner, hogy ne tűnjön fel az internetezőnek – aki már eleve banner vakságban szenved – hogy egy bannerral találkozik.
Tehát nem múlt el a banner fontossága, csak okosan kell így reklámozni. Ötletekért, tanácsokért keress bátran, vágjuk át ezt a fránya banner vakságot!