Itt az idő, hogy megköszönd üzleti partnered egész évi figyelmét, 4 féle út, 4 biztos recept!
Közeleg a karácsony, de ötleted sincs, mivel köszönd meg üzleti partnered eddigi bizalmát? Ha idén valami nagyot akarsz dobni, most megmutatjuk Neked, hogyan tedd meg a legmegfelelőbb lépést üzleti partnereid felé!
Természetesen, a tanácsaink most is ügyféltípusra szabottak lesznek, hiszen nem mindegy, hogy HOGYAN köszönöd meg ügyfelednek a veled való egész éves munkát!
A Pörgős ügyfél – így fejezd ki hálád neki
Ha ügyfeled lendületes, Pörgős típus, akkor biztos, hogy szívesen fogadja Tőled az év végi pozitív visszacsatolást. Legyen szó egy elektronikus köszönőlevélről, képeslepról vagy szóbeli dicséretről, személyes eredményeit, sikereit megemlítve kedvesebbet nem is mondhatnál neki.
Vedd számba azt is, mi az, amit közösen értetek el az év során, és fejezd ki köszöneted az Ő ebben való közreműködéséért!
Ha anyagi kereted is maradt még az év végére, az alábbiakban adunk pár tippet, hogy mosolyt csalj Pörgős ügyfeled arcára.
Mivel nyűgözheted le?
Például egy exkluzív éttermi vacsorameghívással. Mivel a Pörgős típusok szeretik a trendi dolgokat, így könnyen lenyűgözheted ügyfeledet küllemében díszes, trendi ajándékokkal!
Mi az, amit semmiképp se tegyél?
Kerüld ajándékozásnál a sápadt színeket és a visszafogott, minimal dizájnt! Egy Pörgős típus a vibráló, élettel teli dolgokat kedveli. Elsősorban divatos és népszerű dolgokkal lepd meg őt, és meglátod, egy életre szóló élményt szerzel neki!
Ajándéktippek
Swarowski kristályos toll, díszes naptár, dizájnolt levélbontó kés, üzleti bestseller könyv. Pörgős ügyfeled elégedett mosolya garantált lesz!
Az Elemző ügyfél – így fejezd ki hálád neki
Egészen más a helyzet, ha ügyfeled az Elemzők táborába tartozik.
Nála inkább néhány kedves sor, vagy egy képeslap dukál karácsonyi ajándék helyett, amiben megköszönöd eddigi bizalmát. Semmiképp se érzelgős levelet írj, részesítsd inkább előnyben a lazább, de mégis hivatalos keretek között mozgó kommunikációt!
Ha emellett meg is szeretnéd lepni valamivel kedves Elemző partneredet, semmiképp se egy kifejezetten személyes, vagy magad által ajándék legyen az első gondolat a fejedben! Hiszen tudod: az Elemzőknél az üzlet és a magánélet szinte soha nem keveredik.
Mivel nyűgözheted le?
Aminek mindenképp örül, az egy üveg jó bor, egy határidőnapló vagy egy márkás, de semmiképp sem feltűnő toll vagy tollkészlet. Ez utóbbiaknak jó hasznát veszi munkája során, ami elsőszámú fontosságú „listája” tetején.
Mi az, amit semmiképp se tegyél?
Ha még nem vagytok olyan viszonyban, semmiképp ne feszegesd az üzleti határokat! Ne kérdezősködj részletekbe menően az ünnepi tervei felől, ne kérdezd a családjáról, vagy hogy kinek mit ajándékoz! Ezt ugyanis tolakodásnak veheti. Maradj inkább “semleges” terepen: érdeklődj arról, hogyan tölti az ünnepeket, vagy hogy dolgozik-e két ünnep közt.
Online katalógusaink: Itt
A Humán ügyfél – így fejezd ki hálád neki
Ha Humán típusú parteredet szeretnéd meglepni év végén, e-mail vagy képeslap helyett egy telefonhívással vagy egy személyes látogatással tudsz leginkább örömet okozni neki.
Mivel nyűgözheted le?
Ha a kedves szavak mellett valamit vinnél is ügyfelednek, ő lesz az, akit egy személyes ajándékkal azonnal levehetsz a lábáról! Legyen az egy saját készítésű névjegykártyatartó, egy mintás virágcserép vagy akár egy finom, saját kezűleg készített sütemény. Egészen biztos, hogy a szemei csillogni fognak az örömtől!
Mi az, amit semmiképp se tegyél?
A humán típusú emberek nem szeretik a személytelen dolgokat. Próbálj ennek még egy friss ismeretség esetén is ellenállni és kideríteni, mi az, amit kedvel! Végső esetben egy személyes hangvételű telefonhívás még egy személytelen tárgyat is kenterbe verhet!
Az Uralkodó ügyfél – így fejezd ki hálád neki
Ha üzleti partnered domináns, Uralkodó típus, semmiképpen se egy hízelgős levélben köszönd meg egész éves bizalmát! Egy telefonhívás nála is bejön, ám ha ezt az utat választod, mindenféle mézes-mázosság vagy nagy szavak helyett helyett, egyszerűen csak köszönd meg, hogy Téged választott üzleti partnerének. És mondd el, hogy mennyire megtisztelve érzed magad emiatt.
Mivel nyűgözheted le?
Ha egy jól szabott ajándékkal szeretnéd ügyfeled bizalmát magadénak tudni a jövőben, semmiképp se filléreskedj! Részesítsd előnyben a személyiségéhez illő színvonalat: Legyen az egy méregdrága éttermi vacsora, egy hatalmas buli, egy díszes szivardoboz, vagy egy exkluzív színházest. Az év végi „befektetésed” kamatostul megtérül majd. Ha kézzel fogható dolgokra törekedsz, helyezd előtérbe a márkás, minőségi és masszív tárgyi ajándékokat.
Mi az, amit semmiképp se tegyél?
Ne menj rá a középszerű dolgokra és mindenképp kerüld a trendi, telitűzdelt, animált képeslapokat!
Hogyan ismerd fel, hogy melyik típusba tartozik az ügyfeled?
Ha követsz miket egy ideje, akkor már biztosan otthonosan mozogsz ebben a témában. Hisz erről számtalanszor írtunk már a blogban, illetve több ingyenes tanulmányt is letölthettél az oldalról.
Ha még nem vagy 100%-ig biztos abban, hogy üzleti partnered melyik típusba tartozik, segítségül itt egy gyors karácsonyi Ügyféltípus „check lista”, hogy kiderítsd, melyik típust kell becéloznod év végén!
Online katalógusaink: Itt
Pörgősügyfél |
Elemzőügyfél |
Humán
|
Uralkodó ügyfél |
egy igazi energiabombaa legújabb, legtrendibb dolgok művelőjesikerorientált
eredményeivel kitűnik szakmájában |
mindig mérlegelüzleti döntéseiben nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a lehető legtöbb információt gyűjtse bemunkájában precíz
minden részletet megvizsgál |
partnereivel közvetlenszámára fontos a személyes kapcsolatmindig megkérdezi, „mi újság otthon?” | mindig határozott és szókimondóirodáját saját kis birodalmának tekintisosem kér, inkább utasít |
Átadom Neked a szót…
Te is érezted már magad feszengve egy nem megfelelően időzített, kivitelezett köszönetnyilvánítás során? Esetleg Te voltál az az ember, akit a legrosszabb oldalról közelített meg üzleti partnere?
Volt olyan tapasztalatod is, amikor annnyira eltalálta az ízlésed az üzleti partnered?
Keress minket még ma, ha nincs ötleted mivel lepd meg a partnereid, ügyfeleid.