BLOG    Facebook     Instagram     LinkedIn     Youtube    

Milyen a jó reklámújság?

Írta: marketinginfo.hu

Milyen a jó reklámújság?

A címzetlen reklámújságok jelentősen befolyásolják a vásárlókat, támogatják és motiválják az impulzív vásárlást, tájékoztatnak az akciókról, valamint az újonnan bevezetett termékekről, s egyfajta “vadászati élményt” jelent a böngészésük – mutatta ki az Ipsos kutatása. A felmérésből az is kiderült, milyen elvárásai vannak a fogyasztóknak az akciós reklámújságokkal kapcsolatban:

 

 

  • Rendszerrel rendelkezzen. Egyöntetű véleménymintázat a vásárlók körében, hogy az akciós reklámújságok egy adott rendszert követve legyenek kialakítva, mivel ezáltal a vásárló általi feldolgozásuk válik egyszerűbbé. Abban, hogy egy adott áruház törekszik-e rá, hogy minél strukturáltabb és áttekinthetőbb reklámújsággal közelítsen a potenciális vásárlói felé, a kérdezettek szerint, végeredményben az áruház vásárlócentrikus hozzáállása mérhető le. A fogyasztó által átlátható és megtanulható rendszerrel rendelkező akciós reklámújság egyik hozzáadott értéke – s a vásárlási kedvet is aktívan befolyásoló eleme -, hogy megajándékozzák a fogyasztót azzal az érzéssel, hogy tudatos és hozzáértő vásárlóként tekinthessen saját magára.
  • Az áttekinthetőséget leginkább azon reklámújságok támogatják, amelyek termékkategóriánként strukturáltak, és az alapvető, havi rendszerességgel vásárolt élelmiszerektől haladnak a speciálisabb igényeket kielégítő, a ritkábban vásárolt termékek bemutatása felé.
  • gyors feldolgozás igénye hangsúlyosan szerepel a vásárlók elvárásai között, amely egyfelől a zsúfolt megjelenítés elkerülésével, másfelől az egységnyi mennyiségre vonatkozó árak szerepeltetése által lehetővé váló összehasonlíthatóság megteremtésével érhető el.
  • Az akciós áraknak figyelemfelkeltő és a figyelmet vezető bemutatásában a vásárlók által kedvelt elemek a következők: 1. a termék képének mérete összehangolt az akciósságának mértékével; 2. ártáblákon kerül bemutatásra, amelyeken egyaránt szerepel a kezdő, illetve az akciós ár is; 3. a 20-25% körüli leárazások esetében megjelenítésre kerül a kedvezmény százalékos mértéke is; s végül 4. a címlapon szerepel a legnagyobb kedvezményt kínáló termék.
  • Hiteles és megbízható információkat tartalmazzon. Nagyon erőteljes elvárásként került azonosíthatóvá, hogy a reklámújságban szereplő információk és közölt árak megfeleljenek a valóságnak, ne szerepeltessenek benne sem túlzó, sem hibás vagy hamis adatokat, mert ezek egyértelműen az áruháztól való jövőbeni elfordulást okozzák.
  • A kérdezettek részéről érdekesebbé válik azon reklámújság, amely nem csupán a vásárláshoz szükséges információkat, árakat szerepeltet, hanem további praktikus tanácsokat is tartalmaz. Ezekre vonatkozóan azonban elvárják, hogy kapcsolódjon a termékekhez, másfelől ne legyen nagyon eltúlzott, tartson megfelelő arányt a fő mondanivalóhoz, tartalomhoz képest. A receptek, ajándékötletek, illetve azon mindennapi életben is alkalmazható stratégiák reklámújságban való megjelenése hozzáadott értékkel bír, s szívesen fogadott a vásárlók részéről, mivel a költségtakarékosságot és a környezettudatos viselkedést egyaránt támogathatják.
  • Könnyen beazonosítható legyen. Az áruház logójának feltűnő és jól látható helyen való szerepeltetése szintén lényeges a vásárlók számára. Ennek oka, hogy az áruház és a szóróanyagai kölcsönösen hatással vannak egymás minőségére vonatkozó percepciókra.
  • Praktikus formátummal bírjon. Az A/4-es formátumú, könnyen lapozható, nem széteső, 15 oldal körüli terjedelmű, füzet formátumú reklámújságok a leginkább kedveltek a vásárlók által.
  • Az esztétikus megjelenítésre való törekvés összhangban legyen a praktikummal. A tipográfiai-, vizuális- és design-elemek szintén hatnak az akciós reklámújságok megítélésére, velük kapcsolatban azonban alapvető elvárásként vált tetten érhetővé, hogy finoman támogassák csupán, s ne vonják el a figyelmet az akciós és kedvezményes termékek bemutatásáról, de tegyék élvezetesebbé, adjanak egyfajta élmény-jelleget is az olvasás során. Ezen elemek tehát abban az esetben számíthatnak jó fogadtatásra, amennyiben a praktikumhoz való viszonylatukban is értéktelítettek. Például az egyes termékkategóriák lapján az egy-egy kategóriához tartozó általánosabb kép elhelyezése (alkoholos italokat szerepeltető lapon egy boroshordó megjelenése) azért számíthat jó fogadtatásra a fogyasztói oldalról, mert mind a praktikum, mind az esztétikum mezőjében értéktelített: hiszen egyfelől segíti az eligazodást, másfelől az esztétikus megjelenéssel növeli a kedvet a böngészéshez.
  • Újrahasznosítható papírból készüljön. A vásárlók körében az akciós reklámújságok egyik leghangsúlyosabb hátrányaként említették, hogy a rövid élettartamukhoz képest nagy mennyiségű papírszükséglettel rendelkeznek. Az újrahasznosított papír használata, s az erre vonatkozó ikon megjelenítése a lapon éppen ezt az ellenérzést tudja hatékonyan csökkenteni.

Kövess bennünket a Facebook-on is!

Kapcsolat  |  Adatkezelési tájékoztató  |  Adatvédelmi szabályzat  |  ÁSZF